vrijdag 21 oktober 2011

Thank god its Friday!

Traditional friday again. Weer een leuk Ghanees printje uit de kast getrokken vandaag!


Is het niet enig. Moet zeggen dat de prints toch echt beter staan op een bruine huid.:-))
Ik mag overigens ook geen gram meer aankomen, want ik ben bang dat dan de stiksels van het topje om m´n oren vliegen. Oppervlakkig ademen maar.......

Misschien gaat er nog wat gewicht af vanavond. Want het is Partytime. We gaan naar een heuse Ghanese dancing. Ben benieuwd. Volgens onze klant, die vorige week even onverwacht bij ons in de lodge aanschoof bij onze bbq en dansavond, heb ik de african dancing moves, dus dat zit wel goed. Ik was overigens na 1 nummer al helemaal kapot en moest gaan zitten met m´n tong op m´n schoenen. Vanavond gaat de hele groep, dus dat wordt gezellig.

Morgenochtend vroeg op. We gaan (en oh wat ben ik blij) naar SOS kinderdorp. Ik kijk er zo naar uit, al sinds ik weet dat ik naar Ghana zou gaan. Ik ben gisteren in de Accra Mall geweest en ben naast wat ik al had meegebracht aan spulletjes me nog helemaal te buiten gegaan aan het kopen van stapels schriften, pennen, potloden, viltstiften en kleurpotloden. Dat spul is hier trouwens relatief duur, dus ik heb spijt dat ik niet meer uit NL heb meegenomen.  De jongens kwamen deze week al terug van de mall met 5 loopfietsjes en gaan er vandaag nog op uit voor een aantal goede voetballen.

We gaan om 7 uur weg, het is ca 2 uur rijden, hebben dan een afspraak met de directeur van het dorp, krijgen een rondleiding en daarna ontmoeten we de kinderen. Ik kan niet wachten!!!!!!!
Daarna gaan we nog proberen op een kralenmarkt terecht te komen ergens in de buurt (die schijnt daar te zijn) , maar of dat gelukt is, weten we morgenavond pas. Plannen van zaken is hier even iets anders dan thuis.

Zondag gaan we als alles goed gaat eerst naar een kerkdienst (Halleluja!!!!) en gaan daarna (als onze klant vandaag nog met de kaartjes komt) naar een voetbalwedstrijd hier in Accra stadion. Onvoorstelbaar dat het in Accra, Ghana zal zijn, waar ik voor het eerst van mijn leven een echte voetbalwedstrijd in een heus stadion ga meemaken, terwijl ik op een steenworp afstand van de Arena woon. Wel jammer dat ik nou m´n Fufuzela vergeten ben! :-))

O ja, nog even voor de mensen die hun tuin winterklaar aan het maken zijn. Mocht je in je tuin lopen en een bruinrood hoopje aarde tegenkomen, dan heb je.......................



Termieten, HEEL VEEL termieten!

Have a nice weekend!

xxx

1 opmerking: