woensdag 12 oktober 2011

Vive le restaurant Francaise!

Vandaag even een korte update. Gisteren lekker gewerkt, we hebben echt stappen gemaakt. Het is wel heel moeilijk hier om concrete afspraken te maken over het krijgen van de informatie die je nodig hebt om verder te kunnen. Men zegt dat je de dingen krijgt, maar er wordt niet echt een tijd, datum of zelfs jaartal bij genoemd... Zo anders dan al dat punctuele gedoe in NL. :-)) Voor mij echt een oefening in geduld. Adem in, hou even vast en Adem weer uit. Doe dit een aantal maal en je stress verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Gisteravond uit eten geweest, met het hele team,  in een fancy Frans restaurant "Le Magellan". Normaal zijn er een aantal teamleden die zich de hele avond opsluiten in hun kamer om te skypen, dus dit was wel weer even gezellig om met de hele groep te zijn en bij te praten over van alles en nog wat. Ook leuk om onze Koreaanse en Indiase broeder mee te nemen naar een Europees restaurant. Tot nu toe hebben we Ghanees, Chinees en Indiaas gegeten, dus dit was een welkome afwisseling. 

Prijzen voor het eten vielen wel mee. Ik had biefstuk (deze keer maar eens well done besteld, medium rare leek me een beetje vragen om problemen hier) met roquefort saus en patatjes. Kosten: 30 cedi, is ongeveer 15 euro. Valt wel mee zul je denken. Maar toen kwam de rekening voor de wijn. 15 cedi..................................PER GLAS!!!! Ik was dus 45 euro verder alleen voor de wijn (Ja Ja, 3 glazen!) Uiteindelijk dus toch nog, met tip en koffie  erbij, ongeveer 50 Euro betaald. Niet te vaak doen dus.



Le team au table de restaurant Francaise

We hebben ook de plannen voor het weekend doorgenomen. We zijn uitgekomen op opnieuw een 2-daagse trip. Als je 2 keer 1 dag doet ben je relatief veel aan het reizen en voor de kosten van de overnachting hoef je een 2-daagse trip niet te laten. Zaterdag gaan we richting Cape Coast (waar de slavenforten staan) en naar een natuurpark waarvan ik de naam even vergeten ben. Voor de rest van het weekend is het nog even open wat we gaan doen. Kijk er nu al naar uit!! Verder nog besproken dat ik het weekend daarna heel graag naar SOS kinderdorpen wil en er zijn 4 teamleden die dit ook wel zien zitten, dus dat is ook geregeld.

Vandaag weer lekker op kantoor. Ben blij dat ik m´n vestje heb meegenomen, want de Airco staat hier of aan of uit en aan betekent HEEL koud.

Net naar de naaister geweest en onze kleren zijn nog niet helemaal klaar. Vanmiddag terug. Kan haast niet wachten. Het is zo spannend.





Het naaiatelier!
De naaister!




















Heb net 2 uur moeten wachten tot ik m´n blog kon versturen, want we hadden een serieuze power outage. Dit gebeurt hier dagelijks, maar dit was de eerste echte lange. Blijkbaar lag de hele wijk plat voor wat betreft electriciteit.

Vanavond ga ik m´n was maar eens doen. Lekker soppen in een grote emmer en dan drogen aan het veel te duur gekochte rek waar ik het al eerder over heb gehad.

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten